حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۲۰ آذر , ۱۴۰۲ Monday, 11 December , 2023 ساعت تعداد کل نوشته ها : 137 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 8703 تعداد دیدگاهها : 11×
30 ژانویه 2018 - 17:11
شناسه : 128
بازدید 60
1

اعجاز سوره مبارکه شعرا:در سوره مبارکه شعرا یکسری اعجاز زنجیره ای وجود دارد و ضروری است قرآن جلوی شما باز باشد بدین شرح که در آیات موازی یک داستان شروع و با آیه «و ان ربک لهو العزیز الرحیم»ختم می شود البته اولین آیه «و ان ربک لهو العزیز الرحیم»در آیه ۹ سوره شعرا است […]

ارسال توسط :
پ
پ

اعجاز سوره مبارکه شعرا:در سوره مبارکه شعرا یکسری اعجاز زنجیره ای وجود دارد و ضروری است قرآن جلوی شما باز باشد بدین شرح که در آیات موازی یک داستان شروع و با آیه «و ان ربک لهو العزیز الرحیم»ختم می شود البته اولین آیه «و ان ربک لهو العزیز الرحیم»در آیه ۹ سوره شعرا است که اعجاز آن در آخر می گویم. اولین داستان درباره حضرت موسی (ع)است که این داستان را استثناعاً فاکتور می گیریم و می رویم سراغ داستان بعد (ابراهیم)که از آیه ۶۹ شروع می شود جمع آن ۱۵ و نهایتاً ۶  می شود (۱۵=۹+۶ ، ۶= ۵+۱  ) اولین آیه که با اذ قال شروع  می شود ۷۰ و ما عدد ۷ را از آن می گیریم دومین داستان (نوح)از آیه ۱۰۶ که جمع آن ۷ مانند سوره قبل می باشد.سومین داستان (عاد)از آیه ۱۲۳ که جمع آن ۶ می شود مانند دو داستان قبل و آیه ای که با اذ قال شروع می شود آیه ۱۲۴ و جمع آنها کماکان ۷ می باشد چهارمین داستان که در حقیقت با احتساب داستان موسی (ع) پنجمین محسوب می شود داستان ثمود و از آیه ۱۴۱ که جمع آن ۶ است شروع و آیه اذ قال مانند قبل آیه ۱۴۲ که جمع آن ۷ می شود داستان ششم لوط با آیه ۱۶۰ شروع و استثناعاً جمع آن ۷ و آیه ای که با اذ قال شروع می شد ۱۶۱ که جمع آن هم استثناعاً ۸ می شود آخرین داستان یعنی داستان هفتم یعنی حضرت شعیب (ع)برای جبران یک رقم اضافی داستان قبلی است یعنی با آیه ۱۷۶ شروع که جمع آن ۵ می شود و آیه ای که با «اذ قال»شروع می شود ۱۷۷ که جمع آن هم ۶ می شود دقت در عدد سمت راست دو آیه (۱۷۷ و ۱۷۶ ) دو عدد (۷ و ۶ ) دیده می شود و این تناسب دارای معانی گسترده و یک سری داستانها از پیامبران هم می باشد پس باز هم الله اکبر. آنطور که قبلاً گفتیم برخی چیزها در قرآن به عدد پنج یا جمع ۵ تمام می شود مثال بارز آن در این سوره است که وقتی خداوند متعال قصد دارد داستانی را تمام شده اعلام فرماید آیه «و ان ربک لهوا العزیز الرحیم» می آورد اولین آن آیه ۹ است که آنرا مانند قبل فاکتور می گیریم دومین تکرار که پایان داستان موسی (ع)است آیه ۶۸ که جمع نهایی آن ۵ می شود سومین تکرار آیه (۱۰۴) که جمع آن ۵ می شود چهارمین تکرار آیه (۱۲۲) که جمع آن ۵ می شود پنجنین تکرار آیه ۱۵۹ که جمع آن ۱۵ می شود ولی نهایتاً ۶ می شود اما مانند قبل برای جبران یک رقم زیادی آن آخرین تکرار آیه ۱۷۵ می باشد که جمع آن ۱۳ و جمع نهایی آن ۴ می شود در جمع نهایی دو تکرار آخر عدد ۱۰ بدست می آید یعنی (۱۰=۴+۶) و در تقسیم این دو و عدد ۵ بدست می آید که البته باز هم یک نوع قرینه مانند معجزات قبلی دیده می شود در آخرین تکرار یعنی آیه ۱۷۵ جمع آن ۱۳ می شد.وقتی ۱۳ را از عدد ۴ یعنی جمع خود کم کنیم عدد ۹ بدست می آید که اولین جایی بود که این آیه در آن آمده است یعنی آیه ۹ شعراء.  در ششمین تکرار می شود مطالبی را فهمید و آن اینکه آیه۱۵۹  اینچنین بگوئیم عدد دوم نشان دهنده تعداد تکرار آیه ۹ است که تا قبل از این،آیه تکرار شده یعنی پنج بار آیه ۹ تا کنون آمده و چنین هم می باشد.اما ممکن است کسی بگوید نمی توانیم اینهمه را دلیل اعجاز آورد،بلکه این ممکن است تصادفی باشد.میزان تصادفی بودن اعجاز هم در کتاب «در آمدی بر اسلام»نوشته خانم آنماری شیمل ترجمه دکتر عبدالرحیم گواهی آمده که میزان تصادفی بودنش چقدر ضعیف است.به قول آقای آنتونی رابینز میزان تصادفی بودن پیدایش جهان طبیعت مانند آن است که ما یکسری حروف چاپی قدیمی(حروف فلزی)را مانند کوهی روی هم تلمبار کرده و یک TNT زیر آنها قرار دهیم.آنگاه روی آنها جوهر بریزیم و اطراف راکاغذ، بچسبانیم سپس TNT را منفجر کنیم،ناگهان فرهنگ بزرگی مثل بریتانیکا درست شود! آیا چنین چیزی چند درصد از نظر شما امکان دارد؟ به همین ترتیب پیدایش جهان با اینهمه نظم و ترتیب(اشاره به برهان علیت و برهان نظم)نمی تواند خودبخود از کربن ایجاد شده یا از بیگ بنگ (Big bang) یا همان انفجار بزرگ ناخواسته بوجود آمده باشد،به همان ترتیب اعجاز قرآن یعنی نظم عددی قرآن که تنها یکی از میلیاردها اعجاز قرآن است، نمی تواند تصادفی و آنهم توسط فردی امی یعنی بی سواد تهیه و تنظیم شده باشد. بلکه این نشانه و آیه خداوند متعال است. لذا برای همین است که خداوند می فرماید اگر همه با هم شوید نمی توانید حتی ده آیه مثل قرآن بیاورید.اگر تصادفی بود تکرار نبود،یعنی فقط یکجا بود.در حالیکه در تکرار آیه شریفه «الا عبادالله المخلصین»در سوره صافات و ص می آوریم که بین آنها هم نوعی تقارن است و مطمئناً این نوعی نظم و تقارن در جاهای دیگر هم هست و می طلبد که دوستدران قرآن به عنوان تفریح هم که شده در دریای قرآن به دنبال گنجهای بی شمار بروند و من هر وقت در قرآن در پی گنجی رفتم و از خداوند توفیق طلبیدم و کمک خواستم همیشه دست پر خارج شدم «الحمدالله».

بین آیات ۱۲ و ۵۴  سوره مبارکه انعام و ۱۳ و ۵۵  الی ۱۸ و ۶۱ سوره انعام یک نوع تقارن و جملات و کلمات همگون وجود و به همین ترتیب الی آخر برای کسی که بخواهد می تواند اعجاز آنرا بدست بیاورد.

Miracles of the Sura of Poets:

In the Sura of Poets (Sho’ara), there is a chain of miracles. However, you need to open the Koran first in which in parallel verses, a story begins and ends with the verse ” And indeed, your Lord – He is the Exalted in Might, the Merciful. “. Of course, the first verse of ” And indeed, your Lord – He is the Exalted in Might, the Merciful,” is in verse 9 , and I will say about the miracle at the end. The first story is about Prophet Moses which we do not consider it for now, and we go to the next story (Abraham) beginning with verse 69 (6+9=15 and 1+5=6). The first verse that begins with the word of “Ez” is verse 70 (7+0) and the second story (Noah) begins from verse 106 (1+0+6=7) which is again 7 like the previous Sura. The third story (A’ad) begins from verse 123 (1+2+3=6) which is 6, the same as the previous two stories and the verse that begins with the word of “Ez” is verse 124 (1+2+4=7) again. The fourth story, which is in fact considered the fifth story considering Moses story, is the story of Thamud and begins from verse 141 (1+4+1=6), which is the six again, and the verse which begins with “Ez” is verse 142 (1+4+2), which is 7 again. The sixth story is about Prophet Lot that begins with verse 160 (1+6+0=7), and, exceptionally, the sum of it is 7, and the verse that begins with “Ez” is verse 161 (1+6+1=8) which is exceptionally 8. The last story which is the seventh story, is the story of the Prophet Shoa’yb, to compensate for an extra figure of the previous story, begins from the verse 176 (1+7+6= 14/ 1+4=5) which is 5, and the verse that begins with  “Ez” is verse 177 (1+7+7=15 / 1+5=6) and this fit has broad meanings and contains a series of stories from the prophets, then again Allah is greater to be described. As said before, some things in the Qur’an are ended in five or in a total of five.  One good example of this can be seen in this Sura is that when the Almighty God intends to finish the story, he will bring the verse ” And indeed, your Lord – He is the Exalted in Might, the Merciful “. The first one is verse 9, which we do not consider it as before. The second repetition, which is the end of the story of Moses, is verse 68 (6+8=14/ 1+4=5) which the final sum of its digits is 5. The third time it happens is the verse 104 (1+0+4=5), which sum of its digits is 5. The fourth one is the verse 122 (1+2+2=5), and again sum of its digits is 5. The fifth one is verse 159 (1+5+9= 15/ 1+5=6), but as before, to make it right for one unit more than 5, the last repetition happens at the 175 verse (1+7+5=13/ 1+3=4). In the last repetition, verse 175 (1+7+5=13/ 1+3=4), When we deduce 13 from the number 4, it makes 9, which is the first verse where this verse comes at this Sura. For the sixth repetition, the verse 159, considering its digits, we can say that this number says that the verse 9 has been repeated for five times before this verse. But some people may say that we cannot relate it to miracles of Koran, and this may be a coincidence. For these people, they should read the book of “an introduction to Islam” written by Animari Shimal (translated by Dr. Abdul Rahim Govahi) to understand how much their argument is weak. Mr. Anthony Robbins said, the randomness of the emergence of this world is like piling old metal letters like a mountain and putting a TNT under them. Then pour the ink on them and then stick papers around it, and blow up the TNT, suddenly a big encyclopedia like Britannica produced! Is it possible at all in your opinion? Similarly, the emergence of the universe with this accurate order (referring to causality reasonings and the argument of order) cannot be created automatically from carbon or from the big bang. Therefore, we can say in the same way the miracle of the Qur’an in the form of numerical code, which is only one of the billions of miracles of the Qur’an, cannot be produced randomly by an illiterate person. And this is the sign of Allah Almighty. If it was just a coincidence, it would not be repeated and there was only one of this kind. I will provide more evidence by talking about the verse (But the sincere ( and devoted ) Servants of Allah)  in Suras of Sufat and Sad and show that there is also a kind of symmetry between them. Certainly this kind of order and symmetry elsewhere is also can be seen and  the lovers of the Koran should find more evidence of this kind. Koran is full of spiritual gold and whenever I go to it, God awards me something important, Thanks God. Between verses 12 and 54 of Sura An’am and 13-55 and 18- 61 of this Sura is a kind of symmetry in terms of the words and sentences. Lastly, people who are interested in finding the miracles of Koran will be successful.

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.